Veelgestelde vragen
Wat houdt de service in?De Recept-aan-huis service biedt u de mogelijkheid om diermedicijnen, die u regelmatig nodig heeft en waarvoor een recept vereist is, thuisgestuurd te krijgen. Als een dierenkliniek is aangesloten bij de Recept-aan-huis service kunt u een abonnement nemen en krijgt u de diergeneesmiddelen automatisch thuisgestuurd. Wilt u stoppen met de toezending, dan kunt u het abonnement altijd opzeggen.
De Recept-aan-huis service biedt u veel gemak. U krijgt de medicatie immers automatisch thuisgestuurd. U grijpt dus nooit meer mis en hoeft minder vaak naar de dierenkliniek te gaan, doordat u de medicatie met een vaste frequentie tijdig thuisgestuurd krijgt. Na een jaar (of zoveel eerder als uw dierenarts aangeeft) stopt de toezending automatisch even. Uw dierenarts krijgt daarover bericht, omdat uw dier wellicht na een langere periode ook even weer door de dierenarts gezien moet worden. Alles voor het welzijn van uw dier.
Daar kunnen we hier niet heel precies over zijn. De kosten die u als diereigenaar voor de Recept-aan-huis service betaalt worden namelijk bepaald door de dierenkliniek. Iedere aangesloten dierenkliniek hanteert haar eigen prijzen voor medicatie. Daarnaast kan het zijn dat de dierenkliniek een kleine vergoeding vraagt voor de verzending van de medicatie. Legt u deze vraag neer bij uw dierenkliniek, dan krijgt u een helder antwoord.
Als u gebruik wilt maken van de Recept-aan-huis service sluit u een abonnement af bij één van de aangesloten dierenklinieken. In de dierenkliniek helpt men u daar graag bij.
Biedt uw dierenkliniek de service (nog) niet aan? Informeer uw dierenkliniek dan over de service en informeer ons om welke dierenkliniek het gaat. Wij kunnen dan eventueel contact opnemen met de dierenkliniek met de vraag of ze interesse hebben in het gaan aanbieden van de service.
De betaling verloopt via automatische incasso. Hiervoor ondertekent u in de dierenkliniek een zogenaamde incassomachtiging. We incasseren ongeveer 4 weken voordat u uw medicatie dient te ontvangen. Nadat de incassering gelukt is, sturen we de medicatie naar u op. Als het abonnement gestopt wordt, stopt uiteraard ook onmiddellijk de incasso.
De medicatie wordt bij u bezorgd door PostNL. Als de medicatie door de brievenbus past, sturen we deze als een brievenbuspakje. In dat geval hoeft u niet thuis te blijven om de medicatie in ontvangst te nemen. Als de medicatie niet door de brievenbus past, sturen we deze als pakketje.
Nadat de medicatie is verzonden, ontvangt u (mits beschikbaar) per e-mail een trackingnummer om de bezorging te kunnen volgen. Dat kan op de site van PostNL. Pakketjes die niet door de brievenbus passen worden altijd met een trackingnummer verzonden. Brievenbuspakjes kunnen met of zonder trackingnummer worden verzonden, dit is afhankelijk van de keuze die uw dierenkliniek gemaakt heeft.
Het trackingnummer dat u per e-mail ontvangt, kunt u invullen op de website van PostNL om de bezorging van uw medicatie te kunnen volgen.
Waar kan ik terecht voor meer informatie?
Als u meer informatie wenst over deze bezorgservice, vul dan het contactformulier in en wij nemen zo spoedig mogelijk contact met u op. Heeft u vragen over de gezondheid van uw dier, dan is en blijft uw dierenkliniek de aangewezen plaats om vragen te stellen.